Ward Dierickx (N-VA) gaat op politiek pensioen

Op 17 december 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Goed bestuur

De laatste gemeenteraad van 2019 was ook de laatste voor raadslid Ward Dierckx. Na 7 jaar deel te hebben uitgemaakt van de gemeenteraad zet hij er een streep onder. We danken Ward voor zijn zeer gewaardeerde inzet ten bate van de bevolking, eerst als OCMW-voorzitter en Schepen van Sociale Zaken en tot slot als gemeenteraadslid in de oppositie. Ward blijft zich wel verder inzetten als bestuurslid van N-VA Heuvelland.

Artikel KW : De Westouterse dokter was de vorige legislatuur OCMW-voorzitter en had zo een vaste stek in het Sociaal Huis van Wijtschate. "Ik was de eerste schepen met een bureau."

Ward Dierickx had zich voorgenomen om nooit in de politiek te stappen en toch werd hij lijsttrekker voor de partij N-VA Heuvelland eind 2011. "Niet alleen Jean-Pierre Geelhand de Merxem had mij gevraagd voor zijn Gemeentebelangen maar ook Georges Declercq die mij kon overtuigen met het Vlaamse verhaal." Vanaf 2012 werd Ward OCMW-voorzitter en realiseerde onder meer het dorpsrestaurant en pakte de mobiliteit aan van de senioren met de Heuvellink, een dienst waarmee senioren zich konden verplaatsen binnen of buiten Heuvelland. Al die tijd was Ward een gedreven spreker ook het voorbije jaar toen hij in de oppositie zat.

Ook tijdens zijn laatste gemeenteraad pakte de N-VA'er nog een paar punten aan. Zo vroeg hij zich af waar de randparking in Westouter zou komen en of de VBS Westouter geen veiliger schoolomgeving verdient. "Als het in Nieuwkerke en De Klijte kan waarom dan niet in Westouter." Het afscheidnemend gemeenteraadslid had ook een vraag over oplaadpunten voor elektrische fietsen en hij sloot zijn betoog af met de vraag of de gemeente op de hoogte was van het "Bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk" , een programma van de Vlaamse overheid met als doel een concept van fietsroutenetwerk op te stellen.

Vanaf eind januari wanneer de eerste gemeenteraad van 2020 op het programma staat wordt Ward Dierickx opgevolgd door Carolien Ryde.

(MD)