Nutskasten worden verfraaid

Op 11 januari 2023, over deze onderwerpen: Cultuur

Eind 2020 deed N-VA raadslid Ivo Fonteyne in de gemeenteraad van Heuvelland  een opgemerkt voorstel om het pimpen van de saaie elektriciteitskasten in onze dorpen mogelijk te maken. Dat voorstel werd toen unaniem goedgekeurd.

Thans werkt CO7 een project uit waarbij nutskasten (grijze kasten met voorzieningen voor gas, elektriciteit en telefonie) in de regio worden bekleed met historische beelden uit de erfgoedbank 'Westhoek verbeeldt'. CO7 trok hiervoor een budget uit om in elke gemeente binnen haar werkingsgebied vijf kasten te bekleden. In totaal zullen 35 nutskasten in de regio bekleed worden met een historische foto uit 'Westhoek verbeeldt'. De gekozen nutskasten zijn verdeeld over de steden en gemeenten Heuvelland, Ieper, Langemark-Poelkapelle, Mesen, Poperinge, Vleteren en Zonnebeke. Het gemeentebestuur van Heuvelland heeft dit project recent goedgekeurd. Samen met de lokale coördinator en vrijwilligers van 'Heuvelland verbeeldt' werd een selectie gemaakt van vijf kasten die men in de gemeente Heuvelland wenst te bekleden. Die kasten bevinden zich in :

• De Klijte, Parking naast kerk

• Dranouter, Kerk

• Loker, naast Redmond's Irish Pub

• Kemmel, Dries

• Westouter, naast Sint-Hubertus (Try Out Art)