N-VA Heuvelland wil elektriciteitskasten pimpen

Op 14 september 2020, over deze onderwerpen: Cultuur, Gemeenteraad

In de gemeenteraad van Heuvelland deed N-VA raadslid Ivo Fonteyne een opgemerkt voorstel om het pimpen van de saaie elektriciteitskasten in onze dorpen mogelijk te maken. Hier en daar ziet men in dorpen en steden dat het straatbeeld wat opgevrolijkt wordt met StreetArt, en meer in het bijzonder met het verfraaien van die lelijke elektriciteitskasten. Dit kan met foto’s, digitale ontwerpen, tekeningen, gedichten, schilderijen, enzovoort.

Uiteraard kunnen niet alle kasten in Heuvelland aangepakt worden, maar in elke dorpskern zijn er wel een paar die in aanmerking komen. Lokale kunstenaars, (amateur)fotografen, inwoners, vriendenkringen of verenigingen kunnen dan bijvoorbeeld hun creativiteit botvieren en hun ontwerp indienen bij de gemeente. Een jury of de bevolking kan dan eventueel stemmen over de ingediende ontwerpen.

Raadslid Ivo Fonteyne vroeg de gemeenteraad om te kijken in hoeverre we daarmee in Heuvelland aan de slag kunnen, om alzo onze mooie gemeente nog aantrekkelijker te maken voor iedereen.

Schepen Wieland De Meyer vond het een goed voorstel en beloofde daar in de komende maanden en jaren werk van te maken.

Voorts zette CD&V-raadslid Geert Debergh de standpunten van N-VA Heuvelland omtrent de noodzaak van randparkings nog eens in de verf, en poneerde nog enkele aanvullende lokaties voor dergelijke parkings. We bemerken dat alle fracties in de gemeenteraad randparkings nodig vinden, vooral in Westouter en Kemmel. Maar het  vraagt uiteraard wat tijd om dit allemaal te realiseren.