Minister Weyts investeert 852.000 € in Basisschool te Westouter

Op 2 februari 2021, over deze onderwerpen: Goed bestuur

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 852.465,56 in de Vrije Basisschool in Westouter. “Ook in moeilijke tijden blijven we investeren in onze schoolinfrastructuur. De nood aan extra capaciteit is groot”, zegt minister van Onderwijs Ben Weyts. “Naast nieuwbouwprojecten renoveren we oude schoolgebouwen met het oog op duurzaamheid en ecologie, zodat deze gebouwen net als onze nieuwbouwprojecten voldoen in onder meer ventilatievoorziening.”

Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Heuvelland ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 852.465,56 in de Vrije Basisschool in Westouter. Concreet gaat het om renovatie van de bestaande bergingen en overdekte speelplaats aan de inkom van de school, en de afbraak van polyvalente zaal met aansluitend de refter en de computerklas. “We zijn zeer tevreden dat minister Weyts wil investeren in de verbouwing van deze school. Zo kunnen de kinderen en leerkrachten dicht bij huis en in optimale omstandigheden kleuter- en lager onderwijs blijven volgen” aldus Stefaan Herbout, voorzitter van N-VA Heuvelland.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Weyts. “We zorgen ervoor dat onze leerlingen in een kwaliteitsvolle omgeving kunnen genieten van kwaliteitsvol onderwijs.”