Minister Ben Weyts (N-VA) investeert € 74.400 in Vrije Basisschool Wijtschate

Op 3 maart 2021, over deze onderwerpen: Goed bestuur

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 74.399,08 in de Vrije Basisschool te Wijtschate. "Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan ruim 3.000 leerlingen.”

Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Heuvelland ten goede. De Vrije Basisschool van Westouter kreeg eerder ook al ca. € 850.000 toegewezen voor afbraak- en renovatiewerken.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 74.399,08 in de Vrije Basischool in Wijtschate. Concreet gaat het om de afkoppelingsplicht nav rioleringswerken en de nodige aanpassingen.

“We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken”