José Goudeseune stelt zich kandidaat voor N-VA Heuvelland

Op 6 maart 2024

José Goudeseune stelt zich kandidaat voor N-VA Heuvelland

“Een diepgewortelde passie voor de gemeenschap”

José Goudeseune, een trotse inwoner van Nieuwkerke en voormalig postbode, kondigt met enthousiasme zijn kandidatuur voor N-VA Heuvelland aan voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Geboren en getogen in Nieuwkerke op 20 maart 1958, heeft José een diepgewortelde liefde voor zijn gemeenschap. Als trotse vader van Fallon en liefhebbende opa van de 11-jarige Siebe Lobelle, voelt hij de verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een welvarende toekomst voor de volgende generaties.

José is een actief en betrokken lid in de gemeenschap, met een aantal hobby's die zijn toewijding aan sport en sociaal engagement weerspiegelen. Als fervent basketbalfan bij SKT Ieper, waar zijn kleinzoon Siebe al drie jaar speelt, is hij niet alleen aanwezig bij alle trainingen en wedstrijden, maar vervult hij ook de belangrijke rol van ploegafgevaardigde voor het team van Siebe. Daarnaast is hij een trouwe supporter van SK Nieuwkerke in de 2de Provinciale voetbalcompetitie, en actief betrokken bij de 55-plussers van de gepensioneerden van de Post Ieper.

Zijn toetreding tot de politiek werd geïnspireerd door zijn inzet voor de kraslotenactie ten behoeve van de MUG-helikopter. Teleurgesteld door het voortdurende gebrek aan steun van het huidige gemeentebestuur voor deze levensreddende dienst, maakt José deel uit van de MUGheli-actiegroep Heuvelland, samen met enkele gelijkgestemde vrienden. Dit initiatief groeide uit tot een dieper engagement voor de belangen van de gemeenschap.

Waarom N-VA? José:  “Ik ben altijd Vlaamsgezind geweest, dus de keuze voor de N-VA was voor mij niet moeilijk. Bovendien heb ik altijd opgekeken naar Nieuwkerkenaar Michel Ryde, die destijds nog bij de Volksunie zat. En ik vind dat zijn dochter, Eva Ryde, het ook uitstekend doet in de politiek.”

Lijststrekker Ivo Fonteyne : “José is vastberaden om zich in te zetten voor een beter Heuvelland en is met zijn betrokkenheid en diepgewortelde passie voor de gemeenschap een waardevolle aanwinst”.