Heuvellandse bevolking steunt MUG-helikopter met 3.000 euro

Op 27 oktober 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Goed bestuur, MUG-helikopter, Welzijn & gezondheidszorg

MUG-HELIKOPTER ONTVANGT 3.000 EURO STEUN VAN HEUVELLANDSE BEVOLKING

In de gemeenteraad van Heuvelland van juni laatstleden diende N-VA raadslid Ivo Fonteyne een voorstel in om de MUG-heli financieel te steunen. Dit werd echter door de meerderheidsfractie (Gemeentebelangen) afgekeurd. Dit is duidelijk niet naar de zin van de Heuvellandse bevolking!

“Er heerste heel wat onbegrip en zelfs woede bij de burger omwille van deze negatieve beslissing. Veel mensen dragen immers de MUG-heli een warm hart toe, en willen dat die in de lucht blijft om de bevolking te helpen” aldus afdelingsvoorzitter Stefaan Herbout. Dat de heli de voorbije twee jaar al 6 keer tussengekomen is in onze gemeente speelt uiteraard ook mee. Vandaar dat N-VA Heuvelland het initiatief genomen heeft om zelf een actie op poten te zetten. Daartoe werd onder impuls van N-VA bestuurslid Miguel Thevelein een werkgroep opgericht.

In enkele handelszaken en op evenementen in Heuvelland werden collectebussen geplaatst, waar mensen geld in konden deponeren. In amper een paar weken tijd werd alzo 1012,82  euro opgehaald! Ook verleende N-VA zijn medewerking aan een stand van de MUG-heli op de voorbije Kemmelse rommelmarkt. Daar haalde men 450 euro op.

Het initiatief viel eveneens in goede aarde bij vzw De Heuvellink (vorige eigenaar van het Heuvellink-minibusje en vroegere partner van het gemeentebestuur).  Ook zij nemen hun verantwoordelijkheid en storten graag 1.000 euro voor het welzijn van de Heuvellandse burger. Die verdient immers een maximale, snellere, kwalitatief hoogstaande en eigentijdse hulpverlening!  Ook de Brandweer van Kemmel doet een flinke duit in de zak en schenkt 500 euro!

N-VA Heuvelland is samen met vzw Heuvellink, Brandweer Kemmel en alle milde schenkers blij met het bekomen resultaat, en heeft dan ook met enige fierheid een cheque overhandigd van ca. 3.000 euro aan de mensen van de MUG-heli.

En zolang de federale overheid deze MUG-dienst niet subsidieert, zal N-VA blijven aandringen bij het Gemeentebestuur om toch steun te verlenen. Heuvelland is immers tot nog toe één van de weinige Westvlaamse gemeenten die niet met geld over de brug komt!