Al wachtlijst voor dorpsrestaurant

Op 22 maart 2016, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Senioren, Sociaal beleid, Welzijn

Het nieuwe dorpsrestaurant in Wijtschate heeft gisteren voor het eerst zijn deuren geopend. Eenzame ouderen kunnen vanaf nu iedere maandag in zaal 't Coninckshof samen gratis eten. Met 60 aanwezigen waren alle plaatsen volzet.

"We hadden niet verwacht dat we volzet zouden zijn. Er waren meer dan 60 aanvragen, dus sommigen staan op een wachtlijst", zegt OCMW-voorzitter Ward Dierickx. Het dorpsrestaurant is bedoeld voor alle 60-plussers, de kwetsbaren en OCMW-cliënten. "Je zou het een sociaal restaurant kunnen noemen. We doorbreken het sociaal isolement van ouderen die vaak vergeten worden door hun familie", gaat de OCMW-voorzitter verder.

Christiane Hardeman was samen met haar vriendinnen een van de eersten die het dorpsrestaurant mochten uittesten. "Het is een leuk initiatief voor de mensen die graag eens bij elkaar zijn, maar daar niet altijd de kans voor hebben", zegt Christiane. Op het menu stond tomatensoep, kasselribgebraad, schorseneren en peterselie-aardappelen. "De soep was erg lekker. Ik denk wel dat we hier regelmatig zullen komen om te eten."

Het restaurant zal elke maandag open zijn vanaf 11.30 uur en is te vinden in zaal 't Coninckshof bij Woon- en Zorgcentrum Sint-Medard in Wijtschate. (SCK)

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-heuvelland/al-wachtlijst-voor-dorpsre...